Alla inlägg under januari 2012

Av Sofia - 26 januari 2012 19:42

 

Den sprider sig.

Av Sofia - 24 januari 2012 00:02

Idag har jag glassat på förhandsvisning minsann. Jepp. Visste ni för övrigt hur svårt det kan vara att publicera en jäkla packshot?

Av Sofia - 20 januari 2012 00:00

Bättre sent än aldrig heter det ju. Och när jag såg min systers årskrönika kände jag att det var dags.

Det här inlägget (minus det om jul och nyår) skrev jag för övrigt i mitten av december...


2011


2011 var året då jag tog min journalistexamen, klippte mig och skaffade mig ett jobb

- ett drömjobb dessutom, det bör tilläggas.


 

2011 var också året då jag åkte på min första reportageresa, det bar av till Dublin,

den efterföljdes senare av en till Rom. Men först fick jag stolt stå på scen och inse att

jag klarat av att sätta upp en hel spexföreställning - with a little help from my friends.


    


Sen kom sommaren som jag som vanligt välkomnade med underbaraste Midsummer Crew

och skrev låtar om vår bakisångest och allsjöng också om härliga tider.

 

Det var sommaren 2011 jag fann kärleken (nåja, men det var då vi blev det "ett vi") och åkte

på min kanske sista festival någonsin (sista i tält- och petflaskfyllebemärkelse åtminstone).


     


Jag fick även äran att återigen teama med finaste G.U.D-Annika på Gotland.


     


Det var sensommaren 2011 jag såg folk köa på Zakynthos för att kyssa ett

gammalt liks fötter och åt pita gyros, badade och bara var med världens bästaste familj.

     

Sedan föll löven och den mörka höstdagen då min farmor somnade in kom.

Nu vilar hon i våra minnen.

 

2011 var året då jag köpte min första lägenhet som jag alldeles snart ska flytta in i.


 

Men det absolut coolaste var nog ändå Nobelmiddagen - JAG BLEV INBJUDEN TILL NOBEL!

- och efterfesten då jag skakade rumpa med makarna Bildt.


       

       


Julen firades i hemmets "lugna" vrå och nyår i sporthallen med storsläkten

- med Ulfen vid min sida, vilken nyårsraket!

 

    


För att summera kan jag säga att det här är det bästa och mest händelserika året jag varit med om. En vän försvann (på gott och ont), några nya bekantskaper har stiftats, några andra har blivit vänner och de gamla har varit lika fantastiska som de alltid varit. Tack för att ni finns, stöttar mig i vått och torrt och förgyller min vardag! Gott nytt år på er allesammans! 

---------------------------------------

Och nu då? Jag trivs som fan i nylyan - kom och hälsa på! På jobbet händer det grejhojta, det är roligt som tusan! Jag är kär som ett as och livet är A to the mazink i största allmänhet. Yeay.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards