Alla inlägg under mars 2012

Av Sofia - 27 mars 2012 22:56

Helgen bokstavligt talat flög förbi. För att sammanfatta: vi bodde på ett hotell som hade en stor spa-avdelning. Jag kan meddela att ljusterapirummet verkligen gjorde sitt efter långa och mässiga dagar. Escape gjorde iallafall succé på TUR-mässan, detta sagt utan att överdriva, och det känns som att hela jobbgänget fått en mycket välbehövlig nytändning av all positiv respons. 


   

        

Nu vill det bara till att ladda om efter den brutalt påtagliga mässbaksmällan och den otroligt onödiga hockeyförlusten. Imorgon bär det av till Åre. Hepp!

Av Sofia - 20 mars 2012 20:49

Hela förlaget befinner sig i ett minst sagt förvirrat och mässigt tillstånd. Är allt packat? Har vi fixat allt vi behöver? Nähä? Vem fixar? DU! Hur? Har vi glömt nåt? Ja! Varför? Och så vidare. Men nu tror jag vi är ganska på banan i alla fall.


Dagens arbetsdag avrundades med att jag fick springa (ja, springa) hem med en kappsäck full av montergrejer. Detta för att hinna hem till min tvättid. För när skulle jag annars hinna tvätta? Jag åker till TUR-mässan i Göteborg imorgon och sedan vidare till Åre och efter det till Göteborg igen. Jo hörneni. Livet som resereporter är tufft. Men ack så roligt!


Jag har även hunnit med ett styrelsemöte med bostadsrättsföreningen. Varför jag bokat in det på en kvartsfinalskväll? Det är något som jag frågar mig själv. Men nu är jag bänkad lagom till tredje perioden. 0-2 till oss. Det luktar semi! På Hovet dessutom. Borta stå - här kommer jag!


Man ska inte ta ut något i förskott, men sen ska jag packa i slutspelsglädje har jag tänkt.

 

Av Sofia - 19 mars 2012 23:18

Bloggen lider, men Sofia fortskrider eller vad man ska säga. Har haft en helt fantastiskt helg med min Ulf. Dessförinnan hade jag en mindre trevlig fredagskväll framför kvartsfinalen, men den blommade också ut till något gott när jag sedan fick svänga de lurviga med finaste Fannie på schtekarhak på Stureplan. Bör tilläggas att jag bar min mormors gamla tisha med texten "QVINNOKRAFT HANDLINGSKRAFT - Nordmalings kommun". Succén var ett faktum.


Idag har jag rakat min slutspelsarmhåla. Jag pallade inte trycket. Hoppas Skellefteå AIK står sig bättre imorgon så jag får se lite semifinaler live på borta stå.


Och sen den här (kommentar överflödig):

Av Sofia - 15 mars 2012 20:44

Läser man det här inser man ganska snart att jag är min mors dotter. Veckans stora rysare var alltså huruvida min manlige gynekolog skulle hitta spiralen där inne, djupt i den norrländska snårskogen. Med tanke på hur orolig jag var eftersom min barnmorska dagen innan inte "hittat den" är jag glad att det gick så smärtfritt. Spiral funnen - hallelujah moment. Och alltid roar man någon. Denna tweet gjorde succé...

Annars rullar det på i en jämarns supertakt. Två av mina absoluta favoritpersoner (tvåan och yngsta lillebror) har fyllt år, SM-slutspelet har dragit igång (på gott och ont - nerverna och vikten lider ju lite av matcher och ölande och humöret med för den delen, hur kunde han döma straff sådär i sudden???) och med jobbet har vi stått på mässor och hängivit oss åt tidningsmakeri i rapidofart. Jag har även glassat på för tidigt St Patrick's Day-firande med massa irländare, druckit latte med fröken Thaarup i vårsolen och varit med om en smärre rysk väckelse. I år ska jag rösta!


Av Sofia - 7 mars 2012 00:13

Efterföljt av förkäk och föröl i Globen tillbringades en trelvig afton med Linnea på Hovet. Sista matchen i grundserien stod på menyn. Den betydde väl egentligen inte sådär jättemycket (nu när Färjestad ändå höll hyfsat tätt), men i alla fall. Jag kan tycka att skottstatistiken kan tala sitt tydliga språk 43 till oss och 23 till dem…


Men likt förbannat skulle allt avgöras på straffar, precis som vanligt när jag ser en match live, och vi fick nöja oss med två poäng.


Under en sekvens enades för övrigt allt det svartgula under hallens tak i ramsan ”Bajenfans – här kommer Djurgår’n”. Det kändes både elakt och stämningsfullt. Av rent egoistiska skäl önskar jag dock att de där DIF:arna håller sig kvar här uppe.


Jag hade förresten tagit sikte på att möta det andra AIK på Hovet igen redan på måndag. Damn you Luleå! Men jag ser ändå fram emot att följa de   rbykvartarna hemma i tv-soffan. Nu kör vi!

Av Sofia - 5 mars 2012 20:45

Dagens ironiska nummer 1: (Till hans försvar hade han ju faktiskt bakat en "kärlekskaka" igår.)  


Dagens ironiska (x 4) nummer 2:

       

(Ni fattar. Jag bakade faktiskt till kontoret igår. Ingen trodde på det idag.)


Men det är inte bara pest och pina att bli äldre. Trots att jag just nu sitter ensam hemma efter att ha tryckt en halvtaskig födelsedagspizza och upplever den lamaste födelsedagsaftonen under min livstid. En kollega köpte kaka på lunchen så vi fikade och det sjöngs för mig på arbetstid, jag födelsedagslunchade med min kusin-Frida på vårt "stammisfirarställe", min mamma har i sedvanlig anda lagt ut en smickrande bild på mig i sin blogg och jag har faktiskt fått en hel del presenter. Så det går ingen nöd på mig. Trots allt. Tack ska ni ha!


25 and I know it! Och tillika: sexy!

Av Sofia - 4 mars 2012 19:35

   

Ja, så är det. För ganska på pricken 25 år sedan bar det av för min höggravida mor och min något panikbleka far till Uppsala Akademiska sjukhus för uttryckning av deras förstfödda. För ett väldigt fint och humoristiskt referat av den natten - och krossande av diverse förlossningsmyter - rekommenderar jag er varmt att klicka HÄR och njuta av det inlägget ett par minuter.


Sedan det skrevs har jag varje år vid den här tiden fällt en glädjens tår till de fina orden. Och ja, det är aningen irriterande att det bästa inlägget den här bloggen någonsin skådat inte är skrivet av undertecknad.


Skribenten har för övrigt precis börjat blogga igen.


Nu ska jag baka liten kaka till kontoret och invänta karln som enligt ryktet har med sig en födelsedagskaka till mig. Jo, han kan han också! Mys.

Av Sofia - 3 mars 2012 18:09

Idag blev jag varse om att jag faktiskt bor alldeles precis intill två (TVÅ!) sjöar. Jag och Ulf tog en långprommis runt dessa och insåg att det faktiskt är vår. Så satans nice. I dem ska det badas mycket i sommar och vid dem lär det bli både grillning, bränbollning och kubbning. Kunde inte se mer fram emot det!


   


Efter jobbet igår tog jag en snabböl med värsta sköna exklasskompisarna. Sen åt jag och Ulfen på Ethio Star. Ja, jag har mer eller mindre blivit stammis där. På vägen hem, åter i mina hemkvarters lugna vrå, stod ett par äldre herrar utanför en restaurang som jag spanat in ett par gånger. Så osvensk jag bara hade kunnat vara gick jag fram och frågade dem om stället var något att ha. Detta ledde i sin tur till ett trevligt samtal och en halv helkväll i dessa herrars sällskap.


58-årige Sumpan-Robban hann berätta nästan hela sin livshistoria. Han hade gift och skilt sig hela fem gånger och det var aningen svårt att hålla isär dessa donnor. Vid ett tillfälle sa jag "Var det din sista fru eller?"

Han: Sista!? Nej, nej, Senaste! Än finns det tid för fler.


Skumma typer, men ack så angenäma.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards