Alla inlägg under april 2012

Av Sofia - 29 april 2012 13:44

Min mor kom i tisdags hit för att förfesta inför tantresan till Spanien. Jag har med andra ord levt ett riktigt glassigt liv sedan dess. Hon har tvättat all min tvätt, lagat god mat, städat och alltid väntat på mig med en kall martini i högsta hugg när jag kommit hem från jobbet. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid det! 


Annars har karln fyllt '2 år till 30' och det firade vi med de möraste lammläggen jag krubbat på länge och apagoda drinkar på Vampire Lounge. Jag har även hunnit lära mig sabrera och haft tjejsnacksvinkväll med Fannie. En alldeles lagom uppladdning för valborg i Uppsala med andra ord. Här kommer vi!

 

Av Sofia - 22 april 2012 23:46

  

Igår fyllde Fannie ganska gammalt. Det firade vi ute i Sköndal genom att leka med min Oldify-app och spela sällskapsspelet ”Retro” – givetvis ackompanjerat av massa veganska gottisaker.



















Och idag lekte jag "världens bästa brunchflickvän".




Sen sist har jag även spelat badminton och sett två finska och sevärda filmer, Iron Sky (lagom rolig) och Lapland Odyssey (skitabra).
















Av Sofia - 20 april 2012 22:05

Av Sofia - 15 april 2012 17:43

Några rader om påsken i Göteborg - bättre sent än aldrig heter det ju. Det var hur som helst några fantastiskt trevliga dagar fulla av mat, släkt, hockey och hot shots. Bästa kombinationen så att säga. Av bilderna att döma ser klimatet rätt behagligt ut, men det var banne mig ingen varm lek att grilla i Slottsskogen. Tur att norrlandstakterna sitter i! Och nog hade mamma rätt i att jag och far såg ut som uteliggare där vi satt...


  

               


Jag och valda delar av familjen fick också se vårt hockeylag ta sig till SM-final. Så himla skojs. Nu ser det dock ut som att vi får dra på foten för Brynäs och nöja oss med silver, men om jag får drömma skriver Skellefteå AIK historia ikväll och vänder detta med fyra raka segrar. Om ändå.


Och tack till alla som gjorde gårdagskvällen totalt magisk! Saknar vårt vardagshäng. Vi får bli bättre.

Av Sofia - 4 april 2012 18:49

Deklarationen damp alltså ner i postfacket idag och meddelade att jag för första gången i mitt liv ska betala tillbaka kosing. Alltså. Jag tycker det är omoget av de som drar skatt att dra för lite skatt och sedan vilja ha tillbaka pengar. Speciellt om det är från någon som har tight med cash. Nej, nån måtta får det vara!


Men man ska som bekant inte klaga och förutom att jag legat i feber och mått för jäkligt de senaste dagarna har jag haft en fantastiskt fin helg i Åre.


Sist jag var där var jag inte gammal. Mamma upplyste mig igår om att min pappa då på något magiskt vis under vandringen lyckades koka varmchoklad på T-sprit uppe på en fjällstopp. Varken vandring eller T-sprit blev det mycket av denna visit, men däremot ägnade vi oss en hel del åt skidåkning och tillhörande After Ski.


I Explore Åres regi fick vi dessutom köra alpin femkamp (med bland annat människocurling, stjärtlappsrace och snögolf) och testa de coola och aningen livsfarliga prylarna Snow Bike och Air Board. Sjukt kul!


 

 

Och en liten rad om hockeyn måste jag klämma in också: "Det håller på att hända igen!"

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards