Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 29 maj 2012 21:03

Vad har jag gjort sen sist då? För att sammanfatta några segment kort:

  Mami och papi var här. Vi promenerade mycket, åt god mat och gjorde säkert massa andra saker som jag inte kommer ihåg för tillfället.

   

Jag och Ulfen hade en mysig Kristi flygaredag och promenerade från Karlberg till Sundbyberg. Vi åt jordgubbar i Hagaparken och jagade harar i Solna.

        Jag och tvåan drog till Helsingfors. Vi promenerade, red en massa saker, skrattade åt låga kyrkbänkskrokar, åt klientelet och med varandra. För en något mer utförlig beskrivning av trippen klicka HÄR!

     

Och igår hälsade jag på kusin-Frida och lyckades skörda en bild på en obscen tomat, en på gulligaste ongan i schtan och en på Bagis af Gyllentrapp.


HEPP!

Av Sofia - 8 maj 2012 23:49

Rubriken lyder "Från Madrid till himmelen, och i himmelen, ett litet hål för att se det" - något jag fick lära mig av bloggerskan, tillika Madridbon, Marina som tog oss med på en härlig tapastur bortom turistfällorna en eftermiddag. Helgen har varit fantastisk. Alltifrån Kristallpalatset till Retiroparken, den gigantiska loppmarknaden i El Rastro, Pradomuseet, maten och människorna har imponerat på mig. Det enda som inte har varit fantastiskt är vädret, men hey? Jag ska verkligen inte klaga. Madrid tog oss med storm. Jag vill åka tillbaka. 


Det bar av i fredags efter några timmars intensivt sista minuten-researchande på kontoret.


Vi kom fram till ett mulet Madrid, men utsikten gick inte av för hackor ändå.


   


Om folk inte vetat bättre hade de kunnat tro att vi var turister med kameran i ständigt högsta hugg. Men icket! Resejournalister hardcore. "Trabajo en un periodico de viajes" var nog vår flitigast använda spanskafras.


   


Retiroparken brukar kallas "Madrids gröna lunga".

Vi förstod varför, men enades om att aldrig kalla den något så klyshigt.


    

Marina förtjänar ett jättetack för den utomordentliga guidningen till några av

stadens små gömställen - sådana som turisterna sällan hittar.

           

I El Rastro hålls varje söndag en gigantisk marknad. Det kändes som en visit till himmelriket för min del.

 

   

CHURROS! Detta är alltså Spaniens svar på vår kanelbulle. Jäkligt flottigt, slibbigt och gott! 



Jag och Marran poserar för fullt uppe vid en takbar ni får läsa mer om i vår cityguide...


   

Och till sist lyxade vi till det lite grann i vår svit. Alltså, det här med elektronik och

vatten vet jag inte om jag är så mycket för, men skum är ju alltid trevligt!

Av Sofia - 2 maj 2012 18:09

Massa halvnakna män, bollekar, en skrytsabrering gone bad, grillning, sol, öl, sprittårta, en jäkla dos glädje och nyfunna bekantskaper - det sammanfattar valborgsfirandet i Uppsala ganska bra. ”Boxerparty” har för övrigt letat sig in i min vokabulär och lita dalmålstoner har smugit in i norrländskan. Minsann. Tackar och bockar till alla som förgyllde upplevelsen.

 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards