Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia - 21 juni 2012 11:33

Igår fyllde sötasta ongan i stan 2 år! Jisses vad tiden går fort. Går gör hon, snackar gör hon och numera sparkcyklar hon också. Presentvattenpistolen hon fick av moster Sara kom för övrigt ypperligt till pass vid tårtljussläckningen.


 

Och snart är det dags för stårdåd med skönaste gänget. Jag gick från att ha raggat skjuts till att bli chaffis och ska snart smita iväg från jobbet. Midsommar, här kommer jag!

Av Sofia - 19 juni 2012 21:04


Och som för att lugna föräldrar och andra som kan börja "undra" kan jag delge att bilden till viss del är iscensatt. 30-årsfesten i lördags var hur som helst kalastrevlig! Tiden går jäkligt fort och snart är det midsommar. Och det i sin tur är ju perfekt eftersom jag älskar midsommar och därtill mitt Midsummer Crew. Åh!

Av Sofia - 16 juni 2012 13:55

Penntricket har två betydelser:


1) Den första innebär att du sätter en penna under ditt bröst för att kontrollera om du har hängbröst. Om den stannar kvar under bröstet har du det. Om du testar med två pennor och de sitter kvar är det ännu värre. (Inget jag behövde höra från en av mina lärarinnor i grundskolan. Jag hade alltså hängbröst i mellanstadiet.)


2) Den andra är min favorit. Det går till som så att du sätter en penna på längden mellan dina läppar. När du gör det stimuleras samma muskler som när du ler och du lurar kroppen att den är glad – och du blir faktiskt gladare. Mycket användbart, till skillnad från ovanstående trams.


Övrigt:

Idag har jag klippt mig, en framifrånbild kanske sitter på sin plats när bakisfejset är uppstyrt. Tråkigt med fotbollen igår. Kul med 30-årsferra ikväll. Hej då.

  

Av Sofia - 13 juni 2012 23:15

Jag genidragade nummer ett och bah ”Kom igen tjejer, vi kör grillkväll hemma hos mig!”. Lite halvfail insåg vi ju dock att det var när alla anlänt och alla tre i samklang kom på att ingen av oss någonsin hade grillat själva förut. Hur fan gör man?


Vi kom fram till att det enda vettiga var att googla skiten. Och den HÄR sidan var det första som ploppade upp. ”Alla kan grilla”. My ass. Det hjälpte ju oss mindre då det enda vi ville veta var om man kunde återanvända gammal halvgrå kol…


Hur som helst löste det hela sig förträffligt med en hjälp av en drös tidningspapper, Martinis, alldeles för lite tändvätska, tålamod och såndär allmän bravur. Vi ägde till slut sönder Webern och fick en oerhört trevlig kväll tillsammans. Mys!

  

Steg 1: Google + trädgårdsspade         Steg 2: Umgänge             Steg 3: Förvåning  "Det är varmt!!"    Steg 4: Kalvröv, champisar och paprika good to go.

Av Sofia - 11 juni 2012 19:27


För att min ömma moder ska få ännu ett livstecken från mig väljer jag nu att blogga. Dagarna går så fort, jag har blivit bättre på att umgås med mina vänner och insett att det inte är så jäkla givande att blogga (läs sitta vid dattan) när man häckar framför en skärm mer än 8 timmar om dagen på jobbet. Men anywho. Sedan sist har jag hunnit svänga om Norrlandet i min kära mormors ära. Hon fyllde hela 70 bast och de firades med buller och bång uppe på Kallhögen utanför Vännäs.  

   

Först hittade vi massa gamla fina bilder på henne. Här är hon 20 år med mamma, relativt nykläckt, i famnen.


     

Och för att komma till kalaset fick vi åka nercabbat i hagel. Morbror fäller inte ner får så lite inte. Han var för övrigt väldans nöjd med sin nyinvesterade guldtand. "Niklas Strömstedt, Mike Tyson och jag!". 


Mormor i en 50 år äldre, men minst lika fager, tappning!


        

Och hemma. Det ryms så sjukt mycket kärlek i det där huset. Och i Norrland.

Jag tror jag flyttar tillbaka en vacker dag. Kanske inte nödvändigtvis till Nordmaling

(med sexbunkrar och Rundviksvatten och allt vad det är), men till Norrland. Ume kanske?

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards