Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 30 juli 2009 15:07


Jag får be om burträsk för gårdagens inlägg. Det var min elaking till lillebror och min hemska mamma som skrämde upp mig och påstod att jag var tvungen att tacka ja till utbildningen på studera.nu. Så är tydligen fallet på alla universitet och högskolor i Sverige, men inte Södertörns (!?). Nej, nej. SH ska alltid vara så himla speciella...


Anyways, appropå mamma så kan hon numera mms-blogga. Och det gjorde hon i massvis i går när vi glassade i stugan. Nyfiken?

Av Sofia - 29 juli 2009 12:05


Glöm inte att tacka ja till utbildningen! Senast i morgon ska det vara gjort. Jag loggade in i dag och det visade sig att jag inte ens är anmäld. FML! Ska göra allt i min makt för att få det fixat, flyget till fjollträsk är i alla fall bokat. Så ses, det gör vi!


Annars då? Jo, jag har jag blivit en liten slacker. Har varit sjuk i Nordmaling och levt på mami och papi som en bortskämd snorunge. Jag har bokstavligt talat inte lyft ett finger (annat än över tangentbordet) på tre dagar. Skönt att vara hemma! 



Av Sofia - 27 juli 2009 00:18


Min väninna ringde mig i dag och berättade att hon i morgon skulle vara caddie och senare på kvällen bordsdam till Hugh Grant. Vilken grej! Jag vet minst en Fannie och en Emmelie som kommer att vara smått ( lätt underdrift) avundsjuka när de läser detta.

ös

Av Sofia - 24 juli 2009 20:53


Det ösregnar. Och appropå ös kom jag att tänka på det här; en midsommaraftonskväll i en inte allt för avlägsen baktid.


Av Sofia - 24 juli 2009 14:32


Jag är sämst på att uppdatera känner jag. Jag skäms. Min mor ringde mig igår och frågade om jag levde. Allvarligt. Jag skäms också över att jag inte varit hemma i Nordmaling mer än två timmar sen jag kom upp. Men nu är det som bäddat för en skön helg i släktandans tecken. Jag åker till Ocklohoma nu och hälsar på mormor med roomie-Anna och Jonas och sedan blir det grill med familjen i Nordmaling i morgon.


Annars har jag ägnat norrlandsvistelsen till att jobba alldeles för mycket och att dricka alldeles för mycket öl.


Trästocksfestivalen förra helgen var kung. Perssons pack och Miss Li var bäst. Puss på er vänner. 

J29

Av Sofia - 16 juli 2009 21:11

Ja, må han leva! Min Jonas fyller 29 år i dag!


Thailand 2008 
Av Sofia - 14 juli 2009 17:18


Det är egentligen lite hemskt att jag känner mig sönderarbetad efter endast två veckor på jobbet, men så är fallet. Missförstå mig rätt, jag trivs, det gör jag. Men att jobba nio dagar i streck (varav en var ett 15timmars- och två var nattpass) känns inte riktigt humant ändå. Trästocksfestivalen hägrar och den kunde inte komma lägligare. På torsdag går jag av och blir ledig i (hela) tre dagar! Sqwiiieeehoo.


Man får försöka att ta livet med en klackspark som den här killen

(som för övrigt är min lillkusin på midsommarafton i år).

FML

Av Sofia - 12 juli 2009 22:12

Jag har jobbat 15 timmar i dag. FML.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards