Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 31 mars 2011 21:51

SM-final! Det säger väl det mesta. Fy farao vad glad jag är nu!


Pitchningen gick över förväntan igår och äntligen kan jag lämna examensarbetet bakom mig. Bara praktiken kvar nu, sen är jag en sån där utexad murvel.


Jag och några kursisar drog oss kvar efter pitchningen och svepte ett par kalla mittpådagenöl i puben.


Sedan bar det av hem till mig för Allah-möte. Det känns som att spexläget är under kontroll. Längtar till premiär! När alla våra underordnade gått hem hade jag och Annika en spontan tvåmannafest. Vi kikade på gamla bilder och filmklipp, lyssnade på apabra musik, pratade om både högt och lågt, samt insåg att jag hade massvis med alkohol och chips hemma. Ja, det hela resulterade i en riktigt fin afton/natt. Hon är guld värd den tjejen!


En mailkärleksförklaring värmde dessutom verkligen mitt hjärta. Tack!


Och just det! Jag har fått jobb. Ska börja blogga på Vivida-assistans.se - och få betalt! Sweet.

Av Sofia - 30 mars 2011 00:06

Ikväll har jag fått mysa med min alldeles egna Tess. Sen hon flyttade ses vi inte så ofta, men när vi väl ses är det umgänge av högkvalla! Som ikväll till exempel. Köttfärssås till middag och sen öl framför hockeyn på projjen.


Jag fick ha lite hockeyskola innan så förvirringen inte skulle vara heltotal när kalaset drog igång. Therese en stund in i matchen:


Om jag har förstått det här rätt har alltså det ena laget powerplay, det andra laget boxplay och dom vita är fittor?


Jag kan vid min gammelmormors grav svära på att jag aldrig använde det sista ordet, men det verkar sannerligen som att  Tess fattat ett och annat.


När vi sedan skulle reda ut min något röriga hockeyfamiljs lagtillhörigheter och hon fick reda på att mamma håller på Leksand blev kommentaren:


Meh, hon som verkar så vettig i övrigt!


En stund senare:


Tess: Men vad händer om Leksand och Skellefteå möts i finalen nudå?

Jag: Det är en omöjlighet. Leksand spelar inte ens i elitserien i år.

Tess: MEN VA!? Varför håller hon på dom då???


Åh! Jag älskar na! Tack för ikväll min lilla solstråle! I övrigt är livet lunch. Opponeringen gick som väntat OK (varken bättre eller sämre) och imorgon väntar den aningen läskiga examinationen. Nu ska jag punkta mina punkter så jag har något att säga framför "juryn" imorgon. Fredens.

Av Sofia - 28 mars 2011 00:29

När den här bilden togs var det mig vi firade. Idag firade vi den andra damen, Linnea, som fyllde 27 år i veckan. Hipp hipp hurra!  Hon är en riktig pärla som till och med orkat hembaka allt gottefika! Hon köpte dessutom hem matchen så vi kunde se den. Och gud vad vi skrek! Mellan pizza och öl och hockeykänslor. Sudden igen. Mina nerver klarar snart inte mer. Jisses alltså. Lyckligtvis slutade matchen, i likhet med gårdagens, med en välförtjänt seger för Skellefteå. Nu står det 2-2 i matcher. Kampen om Norrland fortsätter...


Annars har jag jobbat heldygn, myst, brunchat på Söder, ställt om klockan, pluggat och impulsshoppat dyrpjucks i helgen. Så det så. 

Av Sofia - 26 mars 2011 09:46

Tiden bara springer iväg. Idag fyller min yngsta lillasyster 17 år. Jag vet inte ens om jag vill komma ihåg vad jag gjorde när jag var i den åldern. En essential grej är dock att jag träffade mitt ex på festival då. Han var 24 bast. Alltså, inga 24-åriga grabbar åt Isa! Och inga festivaler heller!  Därmed basta!


         

      

  
  

 

Skickar en virtuell grattiskram till dig min lilla lillasyster!

Hoppas du får en fantastisk födelsedag!


 

Av Sofia - 25 mars 2011 21:44

Jag känner med den här tjejen. Och jag känner igen mig också. Dumma Luleå! Nu blire inget kalas! Skellefteå måste va bäst!

Nu går jag och lägger mig. God natt!

Av Sofia - 25 mars 2011 12:32

Nicklas hörde av sig igår och undrade om jag ville se hockeyn med grabbarna på restaurang. Jag är som bekant inte den som bangar och trevligt blev det - detta resultatet till trots. Alltså, vad är det som händer? Skridskostudsmål, på riktigt? Nej, gårdagens match skulle vi ha vunnit. Till skillnad från den föregående (då vi spelade en riktigt sopig förstaperiod) så mer eller mindre ägde vi sönder hela den här matchen. Så jäkla orättvist! 4-3 i sudden. Lotto-Luleå!


Efteråt drog vi vidare, somliga för att fira, somliga för att dränka sina sorger. Otalgia öl senare tog jag nattbussen, somnade, vaknade söder om Flempan, tog en taxi hem. Fyyyy vad less jag var när jag landade hemma 04.30 Hugah. Det är ju desstuom ödets ironi att det är prick på dagen ett år sedan jag gjorde samma sak.


Av Sofia - 24 mars 2011 09:57

Det blev en fantastisk avslutning på norrlandsvistelsen hemma hos Sofia 2. Vi snörde ihop en köttfärslimpa delux och en "matig sallad." Folköl, levande ljus, snack och mer därtill. Sedan garvade vi arslena av oss i liggläge när våra kunskapsbrister blottades i "Familjegeni".


Imorse var man inte riktigt människa när alarmet blippade igång 05.15 Flyget hann jag med i alla fall (och det utan problem för en gångs skull). Nu pustar jag ut hemma i min lilla studentetta efter ett givande fika och samtal med chefen. I'm back!

Av Sofia - 23 mars 2011 12:45

Det var ett jäkla tryck på Västra stå där vi sjöng för vårt AIK. Jag, pappa, yngsta lillbrollan och farfar. Det känns lite som att Skellefteåtrenden i slutspelet har varit att inleda svagt för att sedan hämta upp det. Inte så jättekul. Man vet liksom aldrig vilket lag det är man ska få se. Ojämna.


Det var hur som helst den första hemmamatchen jag beskådat på plats på över två år och den första slutspelsmatchen någonsin. En upplevelse I do declare. Resultatet blev som det blev, 3-4 i sudden, men det var en kul match att se. Det kommer att bli en lång semiomgång.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards