Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 31 december 2010 13:10

Varför ska jag skriva en årskrönika när facebook kan göra det åt mig? (Det känns visserligen lite awkward efter att ha sett Social Network igår, here it comes!)



 Nu ska jag och hela halva släkten ge oss iväg till Norrskenshallen och spela allt från fotboll, till basket och badminton. Självklart blir det lite skrillor också. En repris på 2008-2009 års nyårsafton. På min ära! Gott nytt år på er!


  Daniel, jag, Hanna och Janka i Norrskenshallen 2008.

Av Sofia - 30 december 2010 20:40


Idag är det exakt två år sedan min älskade gammelmormor somnade in. Jag saknar henne och tänkte att det kunde vara på sin plats att hedra hennes minne med den här underbara bilden. Om ni undrar varför jag är klädd som jag är och ser så förbaskat snygg ut i håret så är det för att jag är mitt uppe i en hårfärgning. Om ni undrar varför vi ser så allmänt härliga ut kan jag förklara att det är för att vi helt enkelt var såna himla bamfs när den togs.


Idag blev det en till sväng till Ockelsjö. Mormor bjöd på släktkalas med tillhörande utsökt mat och fika. Någon spark blev det inte idag, men en hel del kortspel och släktmys. Tänk att vi (trots att vi var långt ifrån fulltaliga) blev hela 16 pers. Mormor har inte haft dålig utdelning på barnbarn direkt. Nej, nej.


Nu är vi mitt uppe i Luleå-Skellefteå. Het match måste jag säga. Och ja, jag är fortfarande fast besluten att äkta mig med Jimmie Ericsson.

Av Sofia - 29 december 2010 23:47

Fokuset på min kamera gick i graven under sista utekvällen så att fota är ingen idé. Här kommer därför istället ett litet klipp om vad jag och min syster har har haft för oss idag. Jag kan tillägga att jag hittade ett par riktiga retrokappor och en städrock när vi rejdade mormors garderob. Älska!


Efter Ocklahomavisiten åkte jag och de tre små flickorna till schtan och gick på bio. Easy A blev det. Sjukt bra! Rekommenderas.

Av Sofia - 29 december 2010 01:26

Mina syskon har någon sorts pågående mobbningkampanj mot mig. Om jag inte är för kort är jag för sunkig och om jag inte är för sunkig är jag för korkad. Lillebror tog dock priset.


Vi sitter i soffan framför hockeyn. Jag i nytvättat hår.

Anton: Asså Fia, i den där frillan ser du E-X-A-K-T

    ut som du gjorde när du var liten!

Jag (strålande glad): Åååh tack! För det är väl ändå en komplimang?

Anton (som om jag vore dum i huvudet): Eh, nej!


Annars glider vi mest runt i pyjamaser, sladdar med gammvolvon och ser på hockey och bra mellandagsfilmer. Jag har dessutom kirrat en ny dator på mellandagsrean. Imorgon ska jag och syrran till Ockelsjö och gå loss på mormors gamla kläder samt åka pulka och spark. Det e nice. Jullovsnice!

Av Sofia - 27 december 2010 01:38

Det här är en av tre bilder som togs med min kamera under gårdagskvällen på Scharinska Villan. Av min suddiga blick och den skäggiga mannen vid min sida att döma så hade vi en väldans trevlig afton. Tack Umeå!


Idag mår jag som jag förtjänar. Men så går det när man dricker dunk. Uppsatsen är i alla fall klar och jag har numer jullov på riktigt. PÅ RIKTIGT! Sweet.

Av Sofia - 25 december 2010 16:58

Julafton flöt förbi illa kvickt. Det sägs att tiden går fortare när man blir äldre och det verkar ju sannerligen stämma! Det var hur som helst en glädjens dag igår. Allt fanns med. Släkt, mat, klappar, vänner och lekar som sig bör. Innan middagen lekte vi en hemmavariant av Galenpanna och när mormor fått klart för sig att hon var en fotbollsspelare och allmänt uppfattas som snygg kläckte hon ur sig:


Ja, jag kan ju inte vara Brolin. Han är ju då inte snygg inte!


 


     


      

  Kylskåpsmagnet jag fick av mormor! Mitt i prick.                   Julklappsrebus till morbor Per.            


God fortsättning allesammans! Fler julbilder från vårt firande finns hos syster.

Av Sofia - 24 december 2010 00:14

Igår var ett konstigt dygn. Jag hann inte riktigt gå och lägga mig förrän det var dags för hemfärd och dagen spenderades på en halkig E4:a. När vi väl landade i Nordmaling fanns det varken tid för rast eller ro. Kusin-Linnsan som fyllde fjortis bjöd på kalas så det var bara till att fika loss!

 


När vi åter drog sig hem till vårt var jag alldeles för hög på livet för att sova. Jag och systrarna grottade istället ner oss för lite Disneydags och såg Skönheten och Odjuret.  Den är alltid lika bra, men just den kvällen var det nog jag som stod för underhållningen. I mitt övertrötta tillstånd levde jag mig verkligen in i filmen och kastade ur mig saker som "Philippe den jävlen..." helt gravallvarligt (när hästen lämnade Bells pappa i vargskogen). Och självklart grät jag när Odjuret skendog.

 


Idag har vi ägnat oss åt diverse julbestyr. Jag har handlat en julkappa (enligt mina syskon en "tantjacka"), panikshoppat en julgranslinga till moder och fixat det sista på pepparkakshuset. Det är fint att vara hemma!

  Botniabanan blev årets motiv!


Och granen fick nya lampor och en blaffig stjärna!


Min yngsta lillebror lyckades för övrigt Chippendale-överrumplamig lite i hallen... Spana in det här

Av Sofia - 22 december 2010 03:36

Marie drog precis hem. Vi känner oss nöjda. Och konstigt vore det väl annars efter en nittontimmarspluggdag som denna. Hoppas bara handledaren stämplar "OK" på uppsatsen likt tomten på dockans röv! Säg mama!


Nu funderar jag på om det är värt att gå och lägga sig eller ej. Om en och en halv timme kommer extrafamiljen nämligen hit och plockar upp mig för hemfärd. Jag kanske borde börja packa nu...


Hej då Stockholm! Ses igen nästa år.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards