Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 26 augusti 2009 15:12

Tänk att man kan göra såna här fynd på Lindex?!

Av Sofia - 25 augusti 2009 17:23


Jag avslutade min norrlandsvistelse med släktens årliga surströmmingsskiva, The surströmmingsskiva! Brännboll är tradition. Familjerna möts (vi vann en solklar seger om man räknar antalet utebränningar) och sedan vankades det gammfisk, öl och shottar för hela slanten! Himla skojsigt.



Morbror hade dessutom inhandlat en alkomätare (ja, jag var bland de värre och blåste 1,11 redan vid middagen). Men min kära moster tog ändå priset när hon blåste ungefär femtioelva gånger på raken i ett desperat försök att få ner procenten. Behöver jag tillägga att det inte gick sådär väldans bra? Sist men inte minst såg vi videofilmer från sent 80-tal. Fatta vad mina päron, mostrar och morbröder har varit unga en gång i tiden! Jisses.



Jag var för övrigt snudden från att missa flyget i går. 06.00 vaknade jag. Så lagomt när planet lyfter 06.30 Panik och iväg! Med nöd och näppe hann jag som planerat till lektionen på Södertörns kl. 09.00 Bra jobbat Sofia, bra jobbat!


(Bilderna är snodda från mamma eftersom min dator är på verkstan och förhoppningsvis ska vara som ny om en sisådär tre veckor.)



Av Sofia - 23 augusti 2009 22:04


Ann & jag på Droskan 2008 

I går jobbade jag sista passet hos Ann. Skönt! Men jag måste erkänna att det kändes lite vemodigt. Jag vet att jag tidigare mest klagat på allt jobbjobbjobb, men jag stormtrivs faktiskt både med Annsan och kollegorna. Det enda som suger energi är organisationen på kommunen (men det ska man passa sig för att blogga om har jag hört). Lite trist känns det faktiskt att återigen lämna EHV, men vi ses säkert inom en alldeles för snar framtid! Tack för en härlig sommar allihopa!


Nu är det marsch pannkaka i säng. Flyget lyfter 06.30 i morgon. Stockholm, here I come! 

Av Sofia - 19 augusti 2009 21:59



lillebror Petter och papi 

Smyginvigning av hockeysäsongen har jag ägnat mig åt i dag. Umeå hockeyfestival är i full fart och i kväll möttes ärkerivalerna Skellefteå och Björklöven. 4-2. Någon jätteförnedring kan jag inte påstå att det var, mest eftersom vi större delen av matchen befann oss på Hawaii. Nä. Det är bara att gratulera lillebror! Vi ses i elitserien 2023!

Av Sofia - 17 augusti 2009 18:37


Jag känner mig ungefär som The Wannadies skiva Yeah! Fick nyss veta att jag får fortsätta utbildningen till hösten och kolla bara här:


                                          www.betapet.se

Av Sofia - 16 augusti 2009 20:03


Fredagen erbjöd förfest på Teg hos Johanna (kanske lite i min ära, typ "du ska åka hem, hej då-fest"). Det var himla mysigt. Tre gamla gymnasiekompisar, en före detta rumskompis och en nyfunnen vän infann sig. Precis alldeles lagom.


På förfesten röjdes det runt med damskoprovning och hopp i sängen och väl på Taket hamnade vi mitt upp i en personalfest för rälsläggare. Med andra ord fanns där karlar i alla storlekar, former och åldrar från alla Sveriges hörn. Himla stimulerande sällskap må jag säga! Och det bästa av allt var att jag fick ett löfte som de dyrt och hederligt lovade att hålla; Botniabanan ska vara klar i Oktober 2010. Sug på den ni! Som ni kan se nedan blev det på det hela en helt kanon toppenkväll! Thanks guys!


Nils och Martin i Johannas pjucks.

Nils och Martin


Johanna, Ida-Maria och Nils på Taket.Johanna, Ida-Maria och Nils


Sofia skakar loss i Johannas crib.


Av Sofia - 14 augusti 2009 12:24


Nu vort jag lite skitnödig. Fick svar från högskolan efter att jag mailet dem och bett dem registrera mig på kursen till hösten. Tydligen måste jag söka dispens för att läsa vidare eftersom jag har en del av en tenta kvar. FML! FML! FML!


Nu har jag ansökt om dispens i alla fall. Vi får hålla tummarna på det bästa. Men skitnödig, ja det är jag. Jag vill plugga i höst! Over and out.

Av Sofia - 9 augusti 2009 20:18


Fredag: Ledig! Solhäng vid älven med favorit-Johanna. Sedan folköl och kebab med Martin och Nils, samma location, all night long. Skönt att vara med folk som känner mig så väl. Vi kom på att vi faktiskt umgåtts i över 5 år nu, himmel vad åren går fort. 


Lördag: Jobb, sedan glass i Hörnefors med gamla roomien Sofia och efter det familjehäng i Nordmaling. Först 3-årskalas hos lill-Vincent och sedan film hemma på Trädgårds. I love you man var grym!


Söndag: Yngsta systerns konfirmation, alltså släktsammankomst utan dess like. Volleyboll, mat och tårtor i massor.


All'n'all har det varot kanonväder och kanonsällskap hela helgen. Känns ungefär som att sommaren börjat nu. 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards