Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Sofia - 24 maj 2011 21:26

Det har varit ett händelserikt spexår. Nu är det över. Jag har blandade känslor inför det hela. Det känns både tomt och skönt och ledsamt. Veckan som gick var fantastisk! Vi ägde på scenen! Vi kom varandra nära och på slutet såhär insåg vi hur grovt jäkla mycket vi faktiskt tycker om varandra.


       


Efter sista föreställningen på lördag väntade den legendariska spexsittningen. Jag kan ärligt säga att kvällen kvalar in på listan över de bästa jag varit med om! Det kändes lite som studenten all over again. Och alla var så fiiiina.


         

 

Och här sjunger vi vår G.U.D-sång som jag vet rörde åtminstone en person till tårar.

Y to the EAH!


Låt: Anyone else but you


Sofia: Jag kan inte fatta att allt gått så fort, och att det till slut faktiskt gick som smort .
Över förväntan måste jag faktiskt säga om.... detta spex.


Annika: Kommer du ihåg hur Felicia blev röööv? Eller hur Åsa blev vår regissör?

Sofia: Allt känns suddigt men det blev en uppsättning... med sting.


Annika: Hur kom det sig att allt redde ut sig till slut? Att vi tillochmed satte vårt sluttjut?
Jag är jävligt tacksam över allting som ni gjort.... för detta spex.


Sofia: Kommer du ihåg när folk hoppa av? Och vilken jävla ångest det gav?

Annika: Vilken tur att Felix, Erik, Afram rädda oss.... detta till trots


Båda: trots att vi klantat oss en ganska stor del

och säkert gjort en en del gudomliga fel.

Är vi väldigt nöjda över att vi löste allt

Sofia: Det känns ballt


Båda:Dudududu.....


Annika: Högström dekorade och djungeln blev till

Sofia: Lange sydde kläder som fick tiden att stå still

Annika: Elias gjorde att allting sa kaaachiiing... ååå allting


Sofia: allting löste sig fast Nisse skippa rep och drack öl istället i ett enda svep

Annika: och fast Love, Strand och Lasse knappt alls var med....på några rep



Sofia: Det löste sig med PR som spred ord över hela vår Södertörnsjord

Annika: Och vi fick ordning på denna spexhord.... och ett lovord



Sofia: lovord vill ge er alla som vart med. Ikväll ska vi fan i mig ligga sked

Båda: Vi ska snacka ananas och jobba på vår fred

Annika: i flera led...


Sofia: Led gjorde vi ibland under spexåret

Annika: Men det var värt det där magsåret

Båda: som detta gett oss i några månaders tid

Sofia: Vila i frid.



Båda:Du du du du du du dudu
Du du du du du du dudu

Imorrn kaffetårar vi och minns denna tid...

Annika: vila i frid.



Båda: Du du du du du du dudu
Du du du du du du dudu
Du du du du du du dudu du

Vila i frid


Sen vankades efterfesten. Och jag säger då det! Vilken jäkla hejbrakadundrarfest! När störningsjouren kommer tre gånger och farbror blå får upplysa en om att festen är slut - ja, då vet man att det varit en riktigt lyckad en.


                             

Dagen efter mådde vi som vi förtjänade. Somliga värre än andra. Men som sagt! Totalvärt det!

 

Vila i frid SöderSpexet 2010/2011.

Bilder lånade från Julia, Åsa, Leo och Malin.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards